ENG

Terug naar programma

Terug naar programma

De kunst van het prompten: werken met generatieve AI

Leer hoe je zelf aan de slag kunt gaan met het genereren van teksten door kunstmatige intelligentie. Ontdek de theorie achter het formuleren van effectieve vragen en opdrachten (prompts) en krijg tips hoe je deze kunt verfijnen om betere antwoorden te krijgen.

Deze workshop biedt een afwisseling van theoretische inzichten en praktische oefeningen om jouw vaardigheden te verbeteren.

Belangrijk: deze workshop vereist basiskennis van generatieve AI. We vragen je dan ook om voorafgaand alvast enkele materialen door te nemen. Hierover word je nog gebrieft per mail.

Locatie:  De Punt
Tijd(en): 11:00 - 12:30
Spreker(s): Tessel Bogaard, Lisa Schetgen & Yves van Dooren
Taal: NL
Soort: Workshop
Thema: Journalistieke kennis & skills
  • Tessel Bogaard werkte als eindredacteur voor verschillende bladen en tijdschriften, en was juf op een lagere school in Thailand, tot zij overstapte naar een studie Informatica aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. Hierop volgde een promotie in datawetenschappen bij het Centrum Wiskunde & Informatica en daarnaast is zij sinds 2020 datawetenschapper bij NRC. Voor NRC werkt Tessel aan data-gerelateerde innovatieve projecten, zoals spraaksynthese, de ontsluiting van het krantenarchief, en het ontwikkelen van nieuwe analytische methoden om het leesgedrag van de lezers beter te begrijpen.
  • Lisa Schetgen is Data Scientist bij Mediahuis. Voor haar komst naar Mediahuis was ze promovendus aan de Universiteit Gent, waar ze zich specialiseerde in predictive modelling en natural language processing van social media data. Binnen Mediahuis werkt ze voor het Data & Insights team, waar ze zich richt op AI-toepassingen en innovaties voor redacties.
  • Yves Van Dooren is Data & Insights Expert bij Mediahuis Group, gevestigd in Antwerpen. Hij werkt al meer dan 20 jaar bij het bedrijf, begon als projectmanager voor De Standaard en leidde later het Belgische Traffic Team, waar hij newsroom dashboards en dataproducten ontwikkelde. Tegenwoordig gebruikt hij zijn uitgebreide ervaring om ideeën uit te wisselen, inzichten te verschaffen en bedrijfsbrede dataconcepten zoals Article DNA te introduceren.

Terug naar programma

Terug naar programma
10 september 2024
TivoliVredenburg
Utrecht
Op 10 september viert Mediahuis de journalistiek! Kom samen met ruim 250 collega-journalisten in het Utrechtse muziekgebouw TivoliVredenburg.
Festival van de Journalistiek | mhlive@mediahuisnoord.nl | Alle rechten voorbehouden.